Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΤΑΡΣΟΥ

ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΗΛ. ΝΤΑΛΙΑΝΗ, ΘΕΟΛΟΓΟΥ

α) ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ο Άγιος Theothore καταγόταν από την Ταρσό και έγινε Αρχιεπίσκοπος Canterbury (Αγγλία) το 668 μ.Χ. Κοιμήθηκε το 690 μ.Χ. Ήταν ορθόδοξος άγιος σε αντίθεση με την σημερινή αγγλικανική αίρεση της Αγγλίας, στην οποία ανήκουν και οι Γαλαζοαίματοι Βασιλείς της Αγγλίας, Ελισσάβετ και Κάρολος. Ο Άγιος σπούδασε στην Αθήνα και ήταν ελληνομαθής. Το 672 συγκάλεσε την σύνοδο του του Χάρτφολντ και καθιέρωσε τον εορτασμό του Πάσχα σύμφωνα με την Ά Οικουμενική Σύνοδο, κάτι το οποίο έχει παραβιάσει η σημερινή αγγλικανική αίρεση. Επίσης το 679 συγκάλεσε την σύνοδο του Χάντφιλντ, η οποία καταδίκασε τον Μονοθελητισμό.

β) Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΙ

Πριν αρκετά χρόνια, ο Αθηνών Ιερώνυμος είχε υποδεχθεί στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, τον πρώϊν Αγγλικανό αιρετικό Αρχιεπίσκοπο Καντουαρίας κ. Rowan Williams (όταν μάλιστα επί των ημερών του έγινε αποδεκτός και ο γάμος των ομοφυλοφίλων, από την αγγλικανική αίρεση), τον οποίο χαρακτήρισε ο αθεόφοβος ο Ιερώνυμος, “ως δήθεν διάδοχο του Αγίου Θεόδωρου Καντουαρίας”, υβρίζοντας έτσι τον Ορθόδοξο Άγιο Θεόδωρο. Επίσκεψη στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο πραγματοποίησε τότε ο πρώην Αρχιεπίσκοπος Καντουαρίας κ. Rowan Williams, συνοδευόμενος από τον Αποκρισάριο του Αρχιεπισκόπου και αγγλικανό πρωτοεφημέριο Αθηνών Λεονάρδο Ντούλαν και με την διαμεσολάβηση του φαναριώτη επισκόπου Θεοδωρήτου, ο οποίος είχε σπουδάσει στην Αγγλία και μνημονεύει αντικανονικός τον πατριάρχη Βαρθολομαίο, εντός της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Εν συνεχεία ο Ιερώνυμος επέτρεξε στον Καντουαρίας Rowan Williams, να εκκλησιαστεί στον ιερό ναού του Αγίου Δημητρίου στον ομώνυμο Δήμο, κατά την λειτουργία της Κυριακής, χωροστατούντος τότε του οικουμενιστού Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, ο οποίος παρουσίασε στο εκκλησίασμα τον αιρετικό Καντουαρίας, ως δήθεν κανονικό “επίσκοπο”, προωθώντας έτσι τον λαϊκό οικουμενισμό. Το κακό είχε αρχίσει από τον καθηρημένο καινοτόμο και μασόνο πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Μελέτιο τον Μεταξάκη, ο οποίος εκτός του ότι δημιούργησε το ημερολογιακό σχίσμα του 1924, αποδέχθηκε τις ανυπόστατες αγγλικανικές χειροτονίες ως δήθεν “κανονικές”, κάτι που επανέλαβε και η ψευδοσύνοδος της Κρήτης του 2016, για όλες τις αιρετικές ομολογίες.

γ) Ο ΣΟΦΡΟΝΙΟΣ ΤΟΥ ΕΣΣΕΞ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΙ

Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και οι επόμενοι οικουμενιστές πατριάρχες Αθηναγόρας, Δημήτριος και Βαρθολομαίος, καθώς και ο προσφάτως αγιοκαταταχθής από το φανάρι Σοφρόνιος του Έσσεξ της Αγγλίας, ο οποίος είχε συμμετάσχει μαζί με τον Αθηναγόρα, σε συλλείτουργο με τους Αγγλικανούς. Τήν Κυριακήν 12ην Νοεμβρίου 1967 ἔλαβε χῶραν εἰς τόν ὀρθόδοξον ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας συλλείτουργον εἰς τό ὁποῖον προεξῆρχον ὁ Πατριάρχης Ἀθηναγόρας καί ὁ αἱρετικός Ἀρχιεπίσκοπος Καντουαρίας Λόρδος Michael Ramsey. Παρών καί συμμετέχων εἰς τήν τοιαύτην μιαρᾶν καί θεομίσητον τελετήν ἦτο καί «ὁ Ἡγούμενος τῆς μικτής Σταυροπηγιακῆς Μονῆς τοῦ Τιμίου Προδρόμου τοῦ Ἐσσεξ π. Σωφρόνιος».”

 

 

 

 

 ΤΟ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΟΦΡΟΝΙΟΥ ΤΟΥ ΕΣΣΕΞ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΥΣ ΤΟ 1967

“Εἶναι λοιπόν δυνατόν ὁ συλλειτουργήσας καί μέ τόν ἀρχιαιρεσιάρχην Ἀγγλικανόν ἀρχιεπίσκοπον ἀρχ. Σωφρόνιος τοῦ Ἐσσεξ νά θεωρεῖται: «ἐμπειρικός θεολόγος καί θεόπτης;» (κατά τόν μητροπολίτη Ναυπάκτου Ἰερόθεον).

 

 

 Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΤΟΥΑΡΙΑΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ

δ) Η ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ ΑΙΡΕΣΗ

Ίδρυση
Τόπος ίδρυσης: Το 597 μ.Χ στην Αγγλία
Ιδρυτής: Ο μοναχός Αυγουστίνος ο οποίος εστάλη στην Βρετανία από τον πάπα Γρηγόριο Α΄ τον Διάλογο, για να κηρύξει το Ευαγγέλιο. Ο Αυγουστίνος έγινε ο πρώτος Αρχιεπίσκοπος της Αγγλικανικής Εκκλησίας. Η επίσημη ίδρυση της όμως έγινε στα χρόνια της βασιλείας της Ελισσάβετ Α΄(1558-1603).
Σκοπός της ίδρυσης: Η Ανεξαρτητοποίηση της “εκκλησίας της Αγγλίας” από την παπική εξουσία. Παρόλα αυτά δεν αποκόπηκε από τα βασικά παπικά δόγματα, όπως το Φιλιόκβε. Η Αγγλικανική ψευδο-Εκκλησία δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της Μεταρρύθμισης. Ήταν το πνευματικό τέκνο του Henry VIII.

Διοίκηση
1) Η εκκλησία είναι κρατική. Ο Βασιλιάς είναι η ¨πρώτη αρχή της¨ και είναι αυτός που διορίζει τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο. Οι Αρχιεπίσκοποι Καντουαρίας και Υόρκης, με άλλους 24 επισκόπους αποτελούν μόνιμα μέλη της Βουλής των Λόρδων. Καμιά απόφαση εκκλησιαστικής συνέλευσης δεν είναι έγκυρη χωρίς την κοινοβουλευτική επικύρωση της. Άρα η Αγγλικανική αίρεση, ελέγχεται από την κυβέρνηση και την Βασιλεία της Αγγλίας.
2) Η εκκλησία χωρίζεται σε 2 αρχιεπισκοπές:
i. Της Κανταουρίας (Kanterbury), της οποίας ο Αρχιεπίσκοπος είναι ο πρώτος όλων των Αγγλικανών.
ii. Της Υόρκης, της οποίας ο Αρχιεπίσκοπος τιτλοφορείται «Αρχιεπίσκοπος της Αγγλίας».
3) Η Εκκλησία έχει 3 μορφές:
«Υψηλή Εκκλησία». Λέγεται και Αγγλοκαθολική, έχει την έδρα της στην Οξφόρδη και είναι κάτι μεταξύ Παπισμού και Ευαγγελικών. Περιλαμβάνει τα βασικά στελέχη της αγγλικής κοινωνίας και διανόησης.
«Χαμηλή Εκκλησία». Συγγενεύει με τους φανατικούς Διαμαρτυρόμενους του Καλβίνου, αρνείται όλα τα μυστήρια και τις τελετές και περιλαμβάνει τους λεγόμενους πουριτανούς.
«Ευρεία Εκκλησία». Λέγεται και Φιλελευθέρα, αντιτίθεται στην διοικούσα επισκοπική εκκλησία και περιλαμβάνει στους κόλπους της αδιακρίτως τον καθένα που πιστεύει το Ευαγγέλιο του Χριστού.
Οι Εκκλησίες συνδέονται με:
α)Τα 39 άρθρα της Αγγλικανικής ομολογίας.
β)Τα βιβλία της κοινής προσευχής.

γ)Τις αποφάσεις των συνόδων του Λάμπεθ, που είναι η έδρα του Αρχιεπισκόπου.

Δόγματα
1. Ακολουθούν τις θέσεις των Ευαγγελικών και αποδέχονται μόνο το Βάπτισμα και την Θεία Ευχαριστία ως μυστήρια.
2. Βάπτισμα: Δεν μπορεί λένε να απαλλάξει τον άνθρωπο από την ¨μόλυνση¨. Δεν είναι δυνατή η ριζική κατάλυση της παλιάς ζωής και η μετάβαση στην καινούργια ζωή της Βασιλείας του Θεού. Γίνεται το Βάπτισμα με ραντισμό, δηλαδή έχουν καταργήσει τις τρείς καταδύσεις εκ του ύδατος.
3. Θεία Ευχαριστία: Δεν μπορούν να δεχτούν το θαύμα γιατί τα πάντα τα εξηγούν με την λογική. Δεν πιστεύουν ότι γίνεται υπερφυσική μεταβολή του άρτου και του οίνου σε Σώμα και Αίμα. Την θεία Ευχαριστία την δέχονται ως θυσία δοξολογίας του Θεού και όχι ως θυσία προς εξιλέωση των αμαρτιών, γιατί κατά την γνώμη τους η εξιλέωση έγινε δια παντός με την σταυρική θυσία.
4. Η Ιεροσύνη:

α) Τους κληρικούς δεν τους θεωρούν λειτουργούς, αλλά ιεροκήρυκες. Έχουν καθιερώσει επίσης την χειροτονία γυναικών επισκόπων, όταν η Παναγία δεν έγινε Ιερέας. Ὁ 69ος Ἱερός Κανόνας τῆς ΣΤ΄ Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὁρίζει: «Μή ἐξέστω τινί τῶν ἁπάντων ἐν λαϊκοῖς τελοῦντι, ἔνδον του ἱεροῦ εἰσιέναι θυσιαστηρίου». Τό ἅγιον Βῆμα εἶναι ἀφιερωμένο στούς ἱερωμένους. Γι’ αὐ-τό ὁ παρών Κανόνας ἐμποδίζει τήν εἴσοδο σ’αὐτό τῶν λαϊκῶν ανδρών και των γυναικών. Καί ση-μειώνει ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης: «Γι’ αὐτό ἄς παρακινηθοῦν οἱ ἱερεῖς καί πνευματικοί νά ἀποκόψουν τήν παράνομη συνήθεια, πού ἐπικρατεῖ σέ πολλούς τόπους, τό νά εἰσέρχονται λαϊκοί μέσα στό ἅγιο βῆμα, ἡ ὁποία (συνήθεια), μή διακρίνοντας ἱερεῖς ἀπό λαϊκούς, κάνει νά πίπτουν οἱ λαϊκοί στήν ποινή τοῦ βασιλέως Ἄχαζ, ὁ ὁποῖος, λαϊκός ὄντας, τόλμησε νά ἐπιχειρήση τά ἔργα τῶν ἱερωμένων. Κατά κάποιον τρόπο κι αὐτοί, εἰσερ¬χόμενοι στόν διορισμένο τόπο τῶν ἱερέων, οἰκειοποιοῦνται τά τῶν ἱερέων.

β) Ἡ ἱερωσύνη, κατά τήν Παλαιά Διαθήκη, δινόταν μόνο σέ ἄνδρες.

γ) Ὁ Χριστός δέν ἐπέλεξε καμμία γυναίκα ὡς Ἀπόστολό Του. Καί οἱ δώδεκα Ἀπόστολοί Του ἦταν ἄνδρες. Ὁ προδότης Ἰούδας δέν ἀντικαταστάθηκε ἀπό γυναίκα, ἀλλά ἀπό έναν ἄνδρα, τόν Ἀπόστολο Ματθία .

δ) Στόν Μυστικό Δεῖπνο ὁ Χριστός κάλεσε μόνο τούς Δώδεκα καί σ’αὐτούς παρέδωσε τό Μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας.

ε) Τήν ἐντολή νά βαπτίσουν «πάντα τά ἔθνη» ἔδωσε ὁ Χριστός μόνο στούς Ἀποστόλους καί ὄχι στόν εὐρύτερο κύκλο τῶν μαθητῶν Του, πού ἀποτελοῦσαν καί γυναῖκες.

στ) Τήν ἐξουσία τοῦ «δεσμεῖν καί λύειν ἁμαρτίας» ἔδωσε ὁ Χριστός μόνο στούς Ἀποστόλους Του καί ὄχι σέ γυναῖκες . Δηλαδή ο Χριστός, παρέδωσε την Ιερωσύνη και την τέλεση των μυστηρίων στους άνδρες και όχι στις γυναίκες, δεδομένου ότι η γυναίκα έχει και την έμμηνον ρύση (και περίοδο), η οποία της απαγορεύει να τελέσει την αναίμακτον θυσίαν της Θείας Ευχαριστίας.

5. Παραδέχονται μόνο τις 4 πρώτες Οικουμενικές Συνόδους και δεν δέχονται την 7η, δηλαδή μοιάζουν και με τους μονοφυσίτες .
6. Διατηρούν το παπικό «Φιλιόκβε».

Οι Αγγλικανικοί ιερείς μπορούν να παντρευτούν και δεν έχουν μοναχισμό. Όμως Αγγλικανοί έφτασαν στο κατάπτυστο σημείο, να χειροτονούν τους ομοφυλόφιλους σε επισκόπους, καθώς και να δέχονται τον γάμο των ομοφυλόφιλων.

8. Αρνούνται ουσιαστικά την Ανάσταση του Χριστού και ακολουθούν το παπικό πασχάλιο του Γρηγοριανού ημερολογίου.

Με λίγα λόγια η Αγγλικανική αίρεση, είναι ένα αιρετικό κράμα, ανηθικότητας, παπισμού, προτεσταντισμού και αθεϊας.

 

 ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ

ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ, ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΟΝΤΩΣ ΑΛΗΘΕΙΑΝ, ΤΕΥΧΟΣ: ΙΟΥΛΙΟΣ-ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ-ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ, 2022.

Print Friendly, PDF & Email
ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΟΝΤΩΣ ΑΛΗΘΕΙΑΝ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΥΜΑΣ

ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΟΝΤΩΣ ΑΛΗΘΕΙΑΝ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΥΜΑΣ

Συντάκτης

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *